Σελίδες

Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014

Απο το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, θα γίνεται η εξυπηρέτηση ασφαλισμένων τ. ΟΠΑΔ (πρώην Μόνιμοι υπάλληλοι ΟΛΠ)


Δελτίο Τύπου

Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων τ. ΟΠΑΔ / ΤΥΔΚΥ από τα Υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Γνωστοποιούμε στους ασφαλισμένους του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοσίου (ΟΠΑΔ) και του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΥΔΚΥ), ότι με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων από 29/10/2014 σε θέματα που αφορούν:

  • Έκδοση ή αντικατάσταση των βιβλιαρίων ασθενείας τους

  • Διακοπή, αναστολή ή κατάργηση του ασφαλιστικού τους δικαιώματος

  • Χορήγηση Ευρωπαϊκών Εντύπων και Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης ΕΚΑΑ

  • Παραλαβή δικαιολογητικών για χορήγηση εξόδων κηδείας
θα προσέρχονται, για μεν την περιφέρεια, στα Υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στις πρωτεύουσες των νομών της χώρας, για δε την περιοχή Αττικής, που μέχρι τώρα εξυπηρετούντο μόνο από τη Διεύθυνση Ασφάλισης Παροχών ΟΠΑΔ (Ηπείρου 38), στα κατωτέρω υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ:
  1. Υπ/μα Αθηνών, Μ. Αλεξάνδρου 3 - Πλ. Καραϊσκάκη,

  2. Υπ/μα Αλεξάνδρας, Πανόρμου & Καρύστου 7,

  3. Υπ/μα Συντάγματος, Ακαδημίας 21,

  4. Υπ/μα Πειραιά, Ελ. Βενιζέλου 3 & Εθνικής Αντίστασης,

  5. Υπ/μα Αμαρουσίου, Χατζηαντωνίου 15.
α) Υπ/μα Αθηνών, Μ. Αλεξάνδρου 3 - Πλ. Καραϊσκάκη, β) Υπ/μα Αλεξάνδρας, Πανόρμου & Καρύστου 7, γ) Υπ/μα Συντάγματος, Ακαδημίας 21, δ) Υπ/μα Πειραιά, Ελ. Βενιζέλου 3 & Εθνικής Αντίστασης, ε) Υπ/μα Αμαρουσίου, Χατζηαντωνίου 15. 

Επισημαίνεται, ότι μετά την κατάργηση της χειρόγραφης θεώρησης για τους άμεσα ασφαλισμένους εν ενεργεία και συνταξιούχους, καθώς και για τα έμμεσα μέλη αυτών, δεν απαιτείται ετήσια θεώρηση των βιβλιαρίων ασθενείας τους.

Την Δευτέρα 27/10/2014, λόγω της μετάπτωσης των δεδομένων Μητρώου ΟΠΑΔ/ΤΥΔΚΥ στο ΟΠΣ-ΙΚΑ, δεν θα είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του κοινού για τα ως άνω θέματα.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ     

ΤΟΥ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ           

Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014

"Λευκό" από το ΤΑΙΠΕΔ, στον "φιλικό διακανονισμό" .........

Στη γενική συνέλευση των μετόχων, "έστειλε" το Δ.Σ. του ΟΛΠ τον φιλικό διακανονισμό με την Cosco, διατηρώντας τις επιφυλάξεις που επισήμανε το Ελεγκτικό Συνέδριο για το "πάγωμα" του τιμήματος και την επέκταση του ενοικίου.

Λευκό ψήφισε στην εισήγηση του Γ. Ανωμερίτη ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ "κατά" ψήφισαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.
Για τις 11 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, με μοναδικό θέμα την έγκριση του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και Cosco ο οποίος και στη συνέχεια θα περάσει και θα ψηφιστεί στη Βουλή. 
Σύμφωνα με την εισήγηση του Γ. Ανωμερίτη, που υπερψηφίστηκε, λαμβάνονται υπ' όψιν οι δύο κρίσιμες παράμετροι που είχε θέσει το Ελεγκτικό Συνέδριο: Δεν "παγώνει" επ' αόριστον το εγγυημένο αντάλλαγμα, μόνο εν μέρει, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ και παράλληλα διατηρείται το ενοίκιο ακόμα και για τον τρίτο προβλήτα.
Ερωτήματα προκαλεί το "λευκό" του εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ, αφού σύμφωνα με πληροφορίες δεν υπήρξε σαφής αιτιολόγηση. 
Ωστόσο, είναι κοινό "μυστικό" η σαφής αντίθεση του ΤΑΙΠΕΔ στον φιλικό διακανονισμό, καθώς εκτιμά ότι απομακρύνει άλλους αγοραστές, πλην της Cosco, για το 67% του ΟΛΠ.
Την εισήγηση Ανωμερίτη στήριξε και ο εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά, που δεν έθεσε στο τραπέζι την πρόταση Μώραλη. 
Τις συνέπειες του ξεπουλήματος του ΟΛΠ έθεσαν οι εργαζόμενοι, υπογραμμίζοντας τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στον προβλήτα της Cosco, ενώ επισήμαναν ότι με την έγκριση του φιλικού διακανονισμού πριμοδοτούνται οι Κινέζοι. "Πουθενά αλλού στην Ευρώπη δεν έχει παραχωρηθεί λιμάνι με αυτό τον τρόπο", ανέφεραν στον Γ. Ανωμερίτη και στις επικλήσεις του στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα. 
Να αποσυνδέσει το φιλικό διακανονισμό από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ επιχείρησε ο Γ. Ανωμερίτης, κάνοντας λόγο για "απλά μια επιχειρηματική συμφωνία".
avgi.gr

Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014

Νέες μεθοδεύσεις, για την πώληση του ΟΛΠ ......


Συνεδριάζει σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ και την Τέταρτη η τριμερής επιτροπή που απαρτίζεται από εκπροσώπους του υπουργείου ναυτιλίας, του υπουργείου οικονομικών και του ΟΛΠ με αντικείμενο την επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού δημοσίου με βάση την οποία η εισηγμένη χρησιμοποιεί τις υποδομές του Πειραιά και διαχειρίζεται το λιμάνι. Ενώ όμως μέχρι τώρα αυτό το ζήτημα, της επαναδιαπραγμάτευσης αναμενόταν να κλείσει μεταξύ των τριών παραπάνω πλευρών πριν το 67,7% της εισηγμένης πωληθεί, τώρα το management του ΟΛΠ διατυπώνει την εκτίμηση πως αυτό το δικαίωμα δίδεται στον νέο αγοραστή. 

Αυτό επισήμανε μιλώντας στο capital.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης επικαλούμενος κοινή υπουργική απόφαση των ΥΠΟΙΚ και ΥΝΑ που υπογράφηκε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας και η οποία διαφοροποιείται από άλλη νωρίτερα φέτος που εκδόθηκε επίσης για το θέμα. Ειδικότερα σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΛΠ εκτιμάται πως η τριμερής επιτροπή δεν καλείται να καταλήξει σε υπογραφή νέας σύμβασης αλλά σε μνημόνιο θέσεων επί του οποίου θα κληθούν να συμφωνήσουν ο επενδυτής που θα προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό δημόσιο.

Το ζήτημα έιναι βέβαια καίριας σημασίας αφού από αυτή τη συμφωνία θα καθοριστεί τόσο το ετήσιο αντάλλαγμα που θα καταβάλλει ο ΟΛΠ προς τα δημόσια ταμεία όσο και οι επενδύσεις που θα δεσμευτεί να κάνει ο νέος βασικός μέτοχος αλλά και πολλές ακόμα κρίσιμες λεπτομέρειες. 

Ένα από τα βασικότερα θέματα είναι αυτό του τιμήματος που καταβάλλει ετησίως ο ΟΛΠ ΑΕ στο δημόσιο στα πλαίσια της σύμβασης παραχώρησης (master concession) του 2002. Σήμερα το τίμημα αυτό είναι ποσοστό της τάξης του 2% επί του κύκλου εργασιών του. Το ποσοστό αυτό όπως τελεί σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού υπό επαναδιαπραγμάτευση.

Στις αρχές Μαρτίου το ΤΑΙΠΕΔ οπότε και προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πώληση του 67,7% των μετοχών της εισηγμένης ΟΛΠ αναφέρει στην προκήρυξη πως «παράλληλα με τη διαγωνιστική διαδικασία θα δρομολογηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο η επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης προκειμένου να εναρμονιστεί με τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς, να εξασφαλίσει τις ευαίσθητες κοινωνικά υπηρεσίες, να προσδιορίσει κανόνες για τα τιμολόγια ακτοπλοΐας και να ορίσει ελάχιστο απαιτούμενο ύψος επενδύσεων».

Η πρώτη επίσημη συνεδρίαση της επιτροπής αυτής θα γίνει μεθαύριο Τετάρτη ενώ σήμερα στο ΔΣ του ΟΛΠ αναμένεται να κατατεθεί η εισήγηση του επικεφαλής της προς έγκριση.

Διευκρινίζεται πως η εν λόγω σύμβαση δεν πρέπει να συγχέεται με την σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco που αποτελεί διαφορετική συμφωνία και αφορά το τίμημα και τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει η κινεζική εταιρεία προκειμένου να διαχειρίζεται και να επενδύσει στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του εμπορικού λιμένα του Πειραιά. Το τίμημα αυτής της σύμβασης εισπράττει η ΟΛΠ και όχι τα δημόσια ταμεία.

Αντιθέτως το τίμημα του master concession είναι το ετήσιο έσοδο του κράτους από την παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του λιμένα στον ΟΛΠ. Το ποσό αυτό αποτελεί σημαντική παράμετρο στους υπολογισμούς των υποψηφίων αγοραστών του 67,7% του μετοχικού κεφαλαίου που πωλεί το ΤΑΙΠΕΔ αφού από αυτό θα κριθούν και τα περιθώρια κέρδους τους εφόσον τελικά αγοράσουν την καταστατική πλειοψηφεία του ΟΛΠ.



Πηγή:www.capital.gr

Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2014

Εφαρμόσιμη η όχι, η πρόταση του δημάρχου Πειραιά ??


Eρωτηματικά για το κατά πόσο είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη η πρόταση του δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη για ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού εκφράζουν παράγοντες της Ακτής Μιαούλη.
Υπενθυμίζεται ότι το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά σε συνεδρίασή του την Τρίτη υιοθέτησε - κατά πλειοψηφία - την πρόταση για το Λιμενικό Ταμείο το οποίο «θα ανήκει κατά 100% στον Δήμο Πειραιά, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου εποπτευόμενο από τον Δήμο με βασικό σκοπό τη διασφάλιση της φυσικής, χωροταξικής και λειτουργικής συνέχειας του ενιαίου χώρου πόλης-λιμένος».

Επιστροφή στο παρελθόν;
Μιλώντας στο «Βήμα» άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στο μεγάλο λιμάνι σημείωναν ότι το 1930 ο Ελευθέριος Βενιζέλος λόγω της διαρκούς εξέλιξης δημιούργησε με βάση τον νόμο 4748 αυτόνομο οργανισμό διοίκησης του λιμανιού, τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, ενώ ως τότε το λιμάνι διοικούνταν από τον Δήμο.
Και πρόσθεταν με νόημα ότι δεν πρέπει να επιστρέψουμε στο παρελθόν, ενώ σημείωναν ότι τους έκανε εντύπωση το γεγονός ότι δεν γινόταν καμία αναφορά στην πρόταση για τον ΟΛΠ.
Επεσήμαναν ακόμη ότι υπάρχουν και άλλου είδους δυσκολίες ως προς την εφαρμογή μιας τέτοιας πρότασης. Μία από αυτές είναι ότι το λιμάνι δεν ανήκει χωροταξικά όλο στον Δήμο Πειραιά και τα πλοία της ακτοπλοΐας δένουν και σε προβλήτες που βρίσκονται στον όμορο Δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας.
Τόνιζαν επιπλέον ότι στην πράξη αποδείχθηκε πως τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία όπου δημιουργήθηκαν ήταν δυσλειτουργικά και έπρεπε να περάσουν από γραφειοκρατικές διαδικασίες ακόμη και οι πιο απλές εργασίας στον χώρο που διοικούν.
Οι ίδιοι παράγοντες σημείωναν ότι για την πρόταση του κ. Μώραλη θα έπρεπε να είχε προηγηθεί διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς προτού προχωρήσει στην ανακοίνωσή της και στην ψήφισή της από το δημοτικό συμβούλιο.

Ο νόμος που έμεινε στα χαρτιά
Επιπροσθέτως παραπέμπουν στον νόμο 4150/2013 που αναφερόταν και στα λιμενικά ταμεία με την υπογραφή του πρώην υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη ο οποίος πέρασε από τη Βουλή τον Απρίλιο του 2013 και ουσιαστικά έμεινε στα χαρτιά. 
Τότε ο κ. Μουσουρούλης είχε τονίσει στην ομιλία του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι «το ερώτημα είναι αν τα δημοτικά λιμενικά ταμεία είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις προκλήσεις, αλλά και στις ίδιες τις απαιτήσεις της εθνικής στρατηγικής λιμένων» προτείνοντας την ενοποίηση ως λύση, καθώς γνώριζε πολύ καλά την «προβληματική» λειτουργία τους.
Η μόνη εφαρμογή του ουσιαστικά έγινε τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου όταν 10 Λιμενικά Ταμεία της Εύβοιας εντάχθηκαν σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Οργανισμός Λιμένων Νομού Ευβοίας. Στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν άλλαξε τίποτα.

Υπενθυμίζεται πως στο άρθρο 38 του συγκεκριμένου νόμου σημειωνόταν ότι οι Οργανισμοί Λιμένων δύνανται να συγκροτήσουν συστήματα οργάνωσης - Κεντρικά Λιμενικά Δίκτυα της χώρας: Το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρείες του Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ), του Λαυρίου (ΟΛΛ ΑΕ), της Ελευσίνας (ΟΛΕ ΑΕ) και της Ραφήνας (ΟΛΡ ΑΕ), το Δίκτυο Λιμένων Βορείου Ελλάδος, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρείες της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), της Καβάλας (ΟΛΚ ΑΕ), της Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ ΑΕ) και του Βόλου (ΟΛΒ ΑΕ), το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδος, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρείες της Πάτρας (ΟΛΠΑ ΑΕ), της Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ ΑΕ) και της Κέρκυρας (ΟΛΚΕ ΑΕ) και τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ ΑΕ).
Επιπλέον «με απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου, έπειτα από γνώμη των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων, δύνανται να υπαχθούν στην αρμοδιότητα των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, λιμάνια ή λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα άλλου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα».
Επίσης σημειωνόταν ότι «με διάταγμα που εκδίδεται έπειτα από πρόταση των υπουργών Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου και ως την εκπόνηση του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Συνενώσεων φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων με τη μορφή ΝΠΔΔ του άρθρου 42 του παρόντος, Κρατικά Λιμενικά Ταμεία δύνανται να απορροφώνται από Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, κατόπιν εισήγησης του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την εκάστοτε προβλεπόμενη από ειδικότερες διατάξεις νομοθεσία».
ΤΟ ΒΗΜΑ

Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014

Η απάντηση των εργαζομένων, στον νέο Δήμαρχο Πειραιά !!



Σε ολλανδικό μοντέλο, η πρόταση Μώραλη για το Λιμάνι του Πειραιά ......

Η Εισήγηση του Γ.Μώραλη προς το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με την οποία υποστηρίζει την πρόταση του για ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά , έτσι όπως έχει αποσταλεί στους δημοτικούς συμβούλους, έχει ως εξής: 
«Ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου, αποτελεί αναπτυξιακό μοχλό του διεθνούς εμπορίου, της τοπικής και εθνικής οικονομίας.
Αποτελεί κομβικό σημείο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, διεθνές κέντρο κρουαζιέρας, κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου για την ευρύτερη Μεσόγειο, εξυπηρετώντας πλοία κάθε τύπου και μεγέθους και κάθε σκοπού και χρήσης. Η σημερινή κατανομή των χρήσεων στο λιμάνι του Πειραιά έχει ως εξής: Επιβατικό είναι το κεντρικό λιμάνι που αποτελεί και τη φυσική συνέχεια της πόλης και του Δήμου του Πειραιά, εμπορικό το λιμάνι του Νέου Ικονίου και επισκευαστικό το Πέραμα και η Κυνοσούρα.

Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

«Σημαδεμένη» είναι η τράπουλα του διαγωνισμού, για τον .... ΟΛΘ??


Ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν είναι πρόεδρος των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» και πολύ φίλος του συνονόματού του προέδρου Πούτιν. Το ότι το όνομά του φιγουράρει ταυτόχρονα και στον κατάλογο εκείνων που οι ΗΠΑ και η Ε.Ε. τιμωρούν για την πολιτική του Κρεμλίνου στο ουκρανικό, δεν τον εμπόδισε να ταξιδέψει στη χώρα μας και να παραστεί στο ετήσιο συμπόσιο στη Ρόδο για τον «διάλογο των πολιτισμών», του οποίου τυγχάνει συνιδρυτής.

Στα αντίποινα των Δυτικών όπως φαίνεται δεν συμπεριλαμβάνεται η απαγόρευση έκδοσης βίζας για χώρες της Ε.Ε. και έτσι εκτός από τον διάλογο για τους πολιτισμούς, ο Γιακούνιν απόλαυσε τον θαυμάσιο φθινοπωρινό καιρό και ίσως έκανε και μερικές απλωτές στη Ρόδο.

Μεταξύ Μόσχας και «Νησιού των Ιπποτών», κινούμενος, πάντως, φρόντισε με δηλώσεις του να εμφανίσει περίπου ως στημένη την εν εξελίξει διαδικασία αποκρατικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ROSCO) όπου ως γνωστόν οι Ρώσοι διεκδικούν πακέτο.

Εδωσε, λοιπόν, μια συνέντευξη στο πρακτορείο ΙΤΑΡ ΤΑΣΣ, της πατρίδας του, όπου αφού υπογράμμισε το ενδιαφέρον για την αγορά του λιμανιού και των σιδηροδρόμων, ισχυρίστηκε ότι η τράπουλα του διαγωνισμού είναι «σημαδεμένη», καθώς όπως ισχυρίστηκε χωρίς να παραθέσει στοιχεία, οι Αμερικανοί πιέζουν τους Ελληνες να μην τα δώσουν στους Ρώσους. «Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι Ελληνες εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν», είπε.

Γνωρίζει άραγε κάτι συγκεκριμένο επ’ αυτού ο «κολλητός» του Πούτιν, ή σπεύδει να πιέσει κι εκείνος για λογαριασμό της ρωσικής πλευράς ενόψει της κλήσης από το ΤΑΙΠΕΔ, των οκτώ εταιρειών και κοινοπραξιών, μεταξύ αυτών και οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» να υποβάλουν τις προσφορές τους έως τα τέλη Δεκεμβρίου;

Το συγκεκριμένο πακέτο με φιλέτο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ξεφεύγει πολύ από τα στενά επιχειρηματικά πλαίσια και εμπλέκεται στο γενικότερο γεωπολιτικό παιχνίδι στην περιοχή. Οι Ρώσοι θέλουν το λιμάνι και μαζί και τους σιδηρόδρομους ως παρακαμπτήρια διαδρομή στα στενά του Βοσπόρου που είναι και κοστοβόρα και χρονοβόρα, για τη μεταφορά φορτίων ενώ σε ενδεχόμενη μεγάλη κρίση η Τουρκία, παρά τα προβλεπόμενα της συνθήκης του Μοντρέ, κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι δεν θα ανεβοκατεβάσει τις «μπάρες».

Για το ΝΑΤΟ και τη Δύση γενικότερα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί νευραλγικό στρατιωτικό δίαυλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ειδικά τώρα με την ουκρανική κρίση, η οποία μπορεί να πυροδοτήσει απρόβλεπτες εξελίξεις αλλά και την προοπτική ενός νέου Ψυχρού Πολέμου, ο ρόλος του αναβαθμίζεται.

Θα αφήσουν λοιπόν, οι σύμμαχοι να πέσει στα χέρια των Ρώσων, ένα τέτοιο «εργαλείο» έστω και αν οι τελευταίοι δώσουν κάτι παραπάνω σε χρήμα; Πολύ δύσκολα και γι’ αυτό φωνάζει ήδη ο Γιακούνιν.


kathimerini.gr

Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Η πρόταση του νέου Δημάρχου Πειραιά, για το Λιμάνι ..........


Στην διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα του λιμανιού του Πειραιά κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα γιατί μόνο έτσι θα καταστεί μοχλός ανάπτυξης τόσο της εθνικής οσο και της πειραϊκής οικονομίας, διατηρώντας και δημιουργώντας θέσεις εργασίας, επιμένει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης.
Την ολοκληρωμένη πρότασή του για το λιμάνι, ο Γιάννης Μώραλης θα την παρουσιάσει στις 7 Οκτωβρίου στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Βάσει αυτής θα προτείνει την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά (ΛΤΠ), ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού. Το ΛΤΠ θα ανήκει κατά 100% στο Δήμο Πειραιά, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο το δημόσιο χαρακτήρα του Λιμανιού. Με την ίδρυση ΛΤΠ, από το Δήμο Πειραιά, θα συναφθεί Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΛΤΠ σύμφωνα με την οποία θα παραχωρείται στο ΛΤΠ η διαχείριση της χερσαίας ζώνης στο πλαίσιο των γεωγραφικών ορίων του Δήμου. 
Η ζώνη αυτή περιλαμβάνει το επιβατικό λιμάνι του Πειραιά, δηλαδή την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
Κατά τον Γ.Μώραλη τα πλεονεκτήματα της πρότασής του είναι:
- Είναι σύμφωνη με το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα και το θεσμικό πλαίσιο για τον Καλλικράτη.
- Διασφαλίζεται η ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας αλλά και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
- Διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο αξιοποίησης του λιμανιού προς όφελος της πόλης.
- Μπορούν να αναπτυχθούν δράσεις ευρύτερου τουριστικού, πολιτιστικού ή κοινωνικού σκοπού με στόχο ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του Πειραιά να συνδεθεί με την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου.
- Ενισχύεται ο ρόλος του Δήμου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Λιμάνι με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας του.
efsyn.gr