Σελίδες

Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2014

Τα τραγούδια της Θάλασσας, σήμερα στον ΟΛΠ !!


Με την ευκαιρία της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτικών του ΟΗΕ η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΣΠΕΝ) σε συνεργασία με τον ΟΛΠ Α.Ε., διοργανώνουν μουσική συναυλία με τραγούδια της θάλασσας.

Η συναυλία θα δοθεί στην Πέτρινη Αποθήκη (Πύλη Ε2) του ΟΛΠ.
Η μουσική εκδήλωση θα περιλαμβάνει το έργο Μητέρα Γη Συγγνώμη – Τραγούδια της θάλασσας με την Αναστασία Μουτσάτσου , τον Πασχάλη Τόνιο, και πενταμελή ορχήστρα καλλιτεχνών.
Η συναυλία θα ξεκινήσει στις 20.30, με ελεύθερη είσοδο.

Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014

Έως τον Σεπτέμβριο κλείνει η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ .......

Ξεμπλοκάρει η πώληση του ΟΛΠ σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις καθώς αφενός η ΕΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, δίνει πράσινο φως για τον φιλικό διακανονισμό, αφετέρου το Πεκίνο βρίσκεται εδώ και μέρες πάνω από το project με αλλεπάλληλες επισκέψεις στην Αθήνα προκειμένου να ξεκαθαρίσει το ζήτημα. Και αυτό διότι ανεξάρτητα με το εάν η κινεζική εταιρεία θα αναδειχθεί πλειοδότης ή όχι θα κρατήσει βέβαια την παραχώρησή της σύμφωνα με τα συμβατικά της δικαιώματα.  Αυτή την εβδομάδα μάλιστα πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας της Cosco με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, παρουσία του Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Zou Xiaoli με επίκεντρο την επικείμενη επίσκεψη στην Ελλάδα του πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ, τη στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών και το επίσημο ενδιαφέρον της Cosco για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Και οι πληροφορίες από το λιμάνι λένε ότι οι Κινέζοι είναι ικανοποιημένοι. 

Η νεα επενδυση των Κινέζων στο δυτικό τμήμα του λιμανιού είναι ύψους 230 εκατ. ευρώ. Η αγορά αποτιμά αυτή τη στιγμή τον ΟΛΠ χρηματιστηριακά σε πόσο της τάξης των 460 εκατομμυρίων ευρώ. Οι αναλυτές τονίζουν πως προοπτικά η δυνητική του αξία είναι πολλαπλάσια καθώς αυξάνει  όγκους και οι νέες επενδύσεις ανοίγουν νέες αγορές όπως στην κρουαζιέρα.

Όμως οι Κινέζοι εχουν απέναντι τους ισχυρούς αντιπάλους που ερίζουν για την απόκτηση της διαχείρισης του ΟΛΠ στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που εισήλθε ήδη στη 2η φάση και θα κλείσει σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ εως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Ο Πειραιάς οδεύει ολοταχώς προς την κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και εκτιμάται ότι θα βρεθεί σύντομα και την πρώτη πεντάδα πανευρωπαϊκά. Όμως υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για πρόσβαση στα ελληνικά λιμάνια που στον διαγωνισμό για τη Θεσσαλονίκη εμφανίστηκαν οκτώ ξένοι όμιλοι.



Πηγή:www.capital.gr

Δευτέρα, 9 Ιουνίου 2014

Έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά, από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα !


Ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά, δείχνουν επενδυτές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Έτσι μετά τους Κινέζους και την Κόσκο, που εκμεταλλεύεται μέρος του Λιμανιού, ένας νέος κολοσσός από το Ντουμπάι εκδηλώνει το ενδιαφέρον για την απόκτηση στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ.
Οι Κινέζοι που δραστηριοποιούνται στον Πειραιά τα τελευταία χρόνια, έχουν επιδείξει σημαντική ανάπτυξη. Έχοντας στην εκμετάλλευση τους για 30 χρόνια τους δύο από τους τρεις προβλήτες του ΟΛΠ, κατάφεραν να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά στα 10 κορυφαία της Ευρώπης στο τομέα της μεταφοράς.
Αυτή η ραγδαία ανάπτυξη έκανε τους Άραβες να θέλουν να επενδύσουν στον Πειραιά. Ο Σεύχης Ahmed bin Sulayem, είναι ο ισχυρός άντρας Dubai Maritime της κρατικής αρχής Λιμένων του πλούσιου αυτού κρατιδίου.
Ο Νόφλαν Αλ Τζουράνι, ο Διευθυντής Επικοινωνίας Λιμενικής Αρχής Ντουμπάι δήλωσε:
«Είμαστε εδώ για να δούμε όλες τις πιθανότητες. Η Ελλάδα είναι το σπίτι της ναυτιλίας και της παγκόσμιας ναυτιλίας: στο τομέα των λιμανιών, των υπηρεσιών. Όλες οι πτυχές τις βιομηχανίας είναι ανοιχτές και μας ενδιαφέρουν».
Το λιμάνι του Πειραιά, είναι το δυνατό χαρτί για το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, αφού ο επενδυτής που θα το κερδίσει, είτε είναι Κινέζοι ή άλλοι ενδιαφερόμενοι, θα έχουν υπό τον έλεγχό τους και τον τρίτο προβλήτα και τον έλεγχο της Κρουαζιέρας αποκομίζοντας εκατομμύρια κέρδη, αλλά και την βαριά βιομηχανία που είναι η ζώνη του Περάματος και φυσικά μια σειρά από άλλες υπηρεσίες.
Ο Διευθυντής Επικοινωνίας Λιμενικής Αρχής Ντουμπάι πρόσθεσε: «Σε ότι αξίζει να επενδύσουμε, κοιτάμε όλες τις πιθανότητες. Ακόμη κοιτάμε, είμαστε σε συζητήσεις σε κυβερνητικό επίπεδο, αλλά και με ιδιωτικούς φορείς. Τίποτα όμως δεν είναι  οριστικό ακόμα, αλλά σίγουρα υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από δυο πλευρές».
Ωστόσο ο κυβερνητικός αξιωματούχος από το Ντουμπάι, στις λίγες ημέρες που είναι στη χώρα μας εντόπισε και την αχίλλειο πτέρνα του συστήματος.
Η έλευση ωστόσο του ισχυρού άνδρα της Κόσκο, Μα Ζε Χούα, στην Αθήνα καθιστά σαφές ότι οι Κινέζοι θα δώσουν μάχη για να κερδίσουν το λιμάνι του Πειραιά.
Η επίσκεψη αυτή, αποτελεί προπομπό της προγραμματισμένης τριήμερης επίσκεψης στην Αθήνα του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κεκιάνγκ στις 19 Ιουνίου.

Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Οι ενδιαφερόμενοι για τα ..... Λιμάνια !!


Οκτω επενδυτικά σχήματα εκδηλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Πρόκειται για τα εξής:
  •     APM Terminals, B.V.
  •     Deutsche Invest Equity Partners, GmbH
  •     Duferco Particiption Holding, SA
  •     International Container Terminal Services, Inc
  •     Mitsui & Co., Ltd.
  •     P&O Steam Navigation Company (DP World)
  •     Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.
  •     Yilport Holding, Inc

Όπως επισημαίνει το ΤΑΙΠΕΔ, στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, τα πέντε επενδυτικά σχήματα που εισέρχονται στη Β' φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.:
  •     APM Terminals, B.V.
  •     COSCO (Hong Kong) Group Limited
  •     International Container Terminal Services, Inc
  •     Ports America Group Holdings
  •     Utilico Emerging Markets Limited

Κατά τη Β’ Φάση, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους σχετικούς όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Στην ίδια συνεδρίαση, εγκρίθηκε το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης για την πρώτη ομάδα τουριστικών λιμένων (Άλιμος, Πόρος, Ύδρα, Νέα Επίδαυρος). Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών αναμένεται εντός του Ιουλίου 2014.
Το ΤΑΙΠΕΔ κάνει παράλληλα γνωστό πως σε συνέχεια της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ σχετικά με την ΕΥΔΑΠ, θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να διαπιστωθεί αν η διαγωνιστική διαδικασία για την ΕΥΑΘ είναι συμβατή με το υφιστάμενο συνταγματικό και νομικό πλαίσιο.

Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2014

"Ψάρι-Ρομπότ", στο Λιμάνι του Πειραιά !!


Ένα ρομποτικό ψάρι μήκος ενός μέτρου στρατολογείται από τον ΟΛΠ, για τη μέτρηση χημικών δεικτών στο λιμάνι του Πειραιά.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει το κολυμβητικό ρομπότ στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Support.
To ψάρι, μήκους 110 εκατοστών και βάρους 50 κιλών, είναι εφοδιασμένο με χημικούς αισθητήρες και GPS και μπορεί να κινείται είτε αυτόνομα είτε τηλεχειριζόμενο με ηχητικά κύματα.
Τα δεδομένα και οι εικόνες που συλλέγονται μεταδίδονται στις τέσσερις οθόνες του Περιβαλλοντικού Κέντρου του ΟΛΠ.
Ο Οργανισμός έχει εγκαταστήσει επίσης μονάδες ελέγχου του αέρα, της ανακύκλωσης, της ποιότητας των νερών και του συστήματος καθαρισμού χερσαίων χώρων.